Saturday, October 10, 2009

Loppisrunda

Igår var vi på loppisrunda i trakten kring Sandviken, vi besökte metropoler som Gestrike-Hammarby, Järbo och Storvik. Det fanns en hel del spännande loppisar att titta igenom på de här ställena och redan på det första stället gjorde jag ett oväntat fynd, där fanns nämligen en vimpel med Bollnäs GIF emblem. Först planerade jag att köpa det här fyndet, men av två anledningar hängde jag tillbaka den. En anledning var att jag hellre såg att någon som inte besöker Bollnäs lika ofta som jag skulle få en chans att pryda sitt hem med denna vackra skapelse, den andra anledningen var att jag ogärna köper souvenirer där det inte kommer in några pengar alls till klubben. Det kändes bättre att den skulle hänga kvar och kanske få någon annan att inse vilket som är Sveriges bästa och viktigaste bandylag. Även om varken jag eller Malin gjorde några stora köp var det en lyckad runda, vi hade väldigt trevligt och Malins syster lyckades göra några fynd.
Bakluckeloppisen i Storvik var det enda stället där jag handlade, trots att det var det ställe som hade överlägset sämst kvalitet på sina saker. Bland allt skräp hittade jag dock en skiva med Wallflowers och för tio kronor kändes det som ett bra köp, även om det var ganska längesen jag lyssnade på deras musik.
Vi avslutade loppisrundan med den delikata radiokakan som de tillagar på Nybo Café i Valbo, den vägde upp att kaffet var svagt och kopparna en aning små för min smak.
Framåt kvällen kom ett gäng CSKA:are hem till oss, det var Onkel Franken, Kus, Gorbatjov och Liv som kom över för att se hockey och fotboll. Sveriges förlust mot Danmark var trist, nu blir det inget VM och även om jag inte varit speciellt imponerad av Sveriges spel i kvalet är det alltid roligare med mästerskap om Sverige kvalat in. Jag kan inte heller låta bli att störa mig på Danmark, som kastar in Daniel Agger från start och spelar honom i nittio minuter efter det att han endast spelat en timme i vårt reservlag. Nu klarade han sig utan att ådra sig några nya skador, men om det hade hänt någonting med honom igår tror jag att Rafa, och jag med för den delen, blivit riktigt förbannad på den danska ledningen.

Dagens låt: Port O´Brien - Stuck on a boat, de är en mycket angenäm bekantskap, Port O´Brien

0 Comments:

Post a Comment

<< Home