Friday, September 25, 2009

Kärt återseende

Den här veckan har jag varit väldigt dålig på att uppdatera, det ska bli bättring på det framöver. Idag fick jag hur som helst en mycket rolig nyhet, en av katterna i Malins stall är tillbaka. Det senaste året har man haft två stallkatter, två syskon, i stallet där Malin har sin häst och det är två mycket sociala katter. Man kan inte hälsa på där utan att plocka upp åtminstone en av dem under en längre period, eftersom jag är uppvuxen med en katt som husdjur är det långt ifrån motvilligt som jag plockar upp dem när de kommer. För två veckor sedan försvann en av katterna och vi hade i princip gett upp hoppet om att han skulle komma tillbaka nu. I morse när vi klev upp berättade Malin att hon drömt att katten hade kommit tillbaka till stallet, tydligen var den drömmen inte helt obefogad, under förmiddagen fick jag nämligen ett sms från Malin till jobbet. I sms:et stod det att katten hade kommit tillbaka när Malin var ute i stallet hos sin häst, alltså, en mycket rolig nyhet. Jag ska se till att ta mig ut till stallet nånting inom kort och hälsa honom välkommen tillbaka.
Ikväll ska vi på konsert, det var längesen nu så det är verkligen på tiden. Artisten vi ska se är Laleh, jag har sett henne flera gånger tidigare, men det här blir första gången som jag ser henne utan att hon har något band med sig. Det ska bli väldigt spännande att se hur hon är när hon är helt ensam på scenen, det kommer säkert att bli en underhållande spelning.

Dagens låt: Maximo Park - Books from boxes, nytt band jag hittat på spotify.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home