Wednesday, September 30, 2009

Bastubad

Det är väldigt skönt med ett träningspass direkt efter jobbet, det är något jag försöker att få till åtminstone tre gånger i veckan. Jag har nu upptäckt vad som är skönt att göra efter ett träningspass, nämligen sitta en stund i gymmets bastu. Bastubad har inte varit någon av mina favoritsysslor tidigare, vi brukade sitta några minuter efter pingisträningarna hemma i Kilafors, men då var jag elva år och satt bara några minuter. I bastun på gymmet är det inte speciellt varmt, men när man häller över lite vatten får man under några minuter till den perfekta bastuvärmen. Det ska vara så varmt att det nästan gör ont att andas, så att svetten verkligen rinner ut ur kroppen. Efter att ha jobbat en hel dag och sedan slitit en timme på gymmet är det oerhört skönt att sätta sig där i värmen och pusta ut, milt uttryckt avkopplande. Det verkar inte vara speciellt populärt bland gymbesökarna att bada bastu, det har varit tomt där varje gång jag bastat än så länge och det gör att man kan styra värmen helt själv och dessutom slipper onödigt kallprat, alltså precis i min smak. Jag sitter inte speciellt länge, men de där 5-10 minuterna är verkligen kanon.

Dagens låt: Babyshambles - Pipedown

0 Comments:

Post a Comment

<< Home