Saturday, October 03, 2009

Spegelkaffe

Lördagsförmiddagen har jag och Malin spenderat på stan, tillsammans med syster och Ronnie. Det är inte så ofta under veckorna som man hinner med att komma ner i centrum och kolla lite i affärer och fika, så det var skönt att ta en sväng. Nu blev det inte så många inköp, förutom ett oerhört stiligt par Iron Man-kalsonger som jag inte kunde låta bli att lägga till min samling, marvel är ju ändå marvel. Dagens fika tog vi på Café Spegeln, stans överlägset mysigaste fik. Vi brukar alternera mellan Spegeln och Waynes, men när vi väljer Waynes är det oftast för att jag vill åt deras stora kaffe. När man vill koppla av, med goda mackor och gott kaffe, om än i mindre koppar, är Spegeln det givna valet av ställe. Att det dessutom är mycket färre personer som fikar där än inne på Waynes gör det inte sämre direkt. Till skillnad från Waynes har de heller aldrig slut på hummus, även det en fördel.
Igår var det spelkväll hemma hos Kusen, dock i Kusens frånvaro. Feg-Per har nyckel till Kusens lägenhet och det gjorde att vi kunde utnyttja hans tv-spel trots att han själv satt i Globen och tittade på NHL-hockey. En Smokehead och lite tv-spel var en lagom fredagkväll efter en veckas jobb. I morgon blir det inte lika lugnt, jag ska avverka både en innebandymatch i korpen och en enormt svår bortamatch mot Chelskij, som troligen kommer resultera i både svordomar och irritationer, innan kvällen är över. Ikväll blir det dock hemmakväll, det ska bli väldigt skönt.

Dagens låt: Hard-Fi - Watch me fall apart, kanonlåt det här.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home