Tuesday, September 22, 2009

Kartor

Jag hade en väldig tur som började som lärare när man infört vita tavlan i stället för svarta tavlan, jag slapp genom det allt krångel med kritorna som mina lärare hade när jag gick i låg- och mellanstadiet. En sak finns dock kvar av den gamla skolan, nämligen kartorna man har hängande i klassrummen. Visst är det praktiskt att kunna drar ner en världskarta när man läser geografi, det är dock inte lika praktiskt när man ska dra upp den och använda tavlan igen. Igår hade jag lektion med en av mina sjuor, vi läste om antiken och jag skulle visa för dem var grekernas rike bredde ut sig. När jag visat det jag ville skulle jag dra upp kartan och skriva lite på tavlan, det gick inte. Jag kunde, hur jag än drog, inte få upp den där kartan i taket igen. Det slutade med att kartan hängde längre ner när jag var klar, än den gjorde när jag visade det jag ville på den. Jag fick helt enkelt ta och gå igenom resten utan att skriva ner hjälpord på tavlan. Det är ingen tvekan om att jag kommer att vänta till det allra sista på lektionen innan jag drar ner kartan nästa gång.

Dagens låt: Hard-Fi - Cash machine

0 Comments:

Post a Comment

<< Home