Thursday, October 29, 2009

Bra lovdag

När man är ledig ska man utnyttja tiden på bästa sätt, det har jag helt klart gjort idag. Förmiddagen ängnade jag åt slappande vid tv:n. Jag och Malin såg Coraline - Spegelns hemlighet och det var en riktigt underhållande film. Utseendemässigt var det mycket Tim Burton över filmen, inget dåligt betyg, och handlingen var både rolig och lite spännande. Filmen kretsade kring det uttråkade barnet Coraline, som hittar en gång i väggen som tar henne till en annan värld, eller egentligen samma värld som den hon lever i, men människorna behandlar henne som hon önskar. Den nya världen är dock inte lika bra som den först verkar och Coraline hamnar i trubbel. En riktigt underhållande film som sagt.
När filmen var slut åkte vi ner på stan och åt lunch. Hälsosalladen med hummus på Waynes var precis så god som den brukar vara, speciellt hummusen. Mätta och belåtna tog vi sedan en tur genom stan, det blev inte så många inköp, men det var trevligt ändå. Ett halvt kilo kaffebönor fick jag med mig hem i alla fall och det var verkligen behövligt, mina börjar ta slut och utan kaffe vill man inte vara för länge.
Därefter väntade ett träningspass på gymmet för mig, som jag avslutade med tio minuter i bastun, väldigt behagligt. Ikväll blir det god mat och kanske en film. I morgon är det bandypremiär, Bollnäs-Sirius, mycket spännande.

Dagens låt: Port O´Brien - My eyes wont shut

0 Comments:

Post a Comment

<< Home