Wednesday, October 28, 2009

Litet lov

Idag har jag tagit höstlov, det gör att jag åtminstone får en dubbelt så lång helg och det känns skönt. Jobbet idag bestod mestadels av att skriva till utvecklingssamtal, man blir ganska trött i huvudet efter 5-6 timmar av den varan. När jobbet var slut följde jag med Malin ut i stallet och hälsade på häst och katter, det var ett tag sedan jag var ut dit nu, så det var på tiden att jag gjorde ett besök och kollade så att alla mådde bra.
När vi var färdiga i stallet var det dags för däckbyte, men den biten lämnade jag över till Malin och hennes far. Malin ville frivilligt lära sig hur man gör när man byter däck och eftersom det inte direkt tillhör mina favoritsysslor fick hon mer än gärna göra det. Nu har vi vinterdäck på bilen och är därigenom redo för resan norrut på fredag. Vi ska visserligen inte åka så långt, men det brukar ha en tendens att bli skitväder när vi ska ta bilen till Svedja under den tidiga vintern, så det känns bra med dubbade däck. Bra känns det också med höstlov, även om det är kortare när man är lärare än när man är elev är det en välkommen paus i arbetet.

Dagens låt: Nordpolen - John Travolta

0 Comments:

Post a Comment

<< Home