Thursday, October 22, 2009

Biltur

I morgon ska vi ut på en riktig roadtrip. Det är jag och Malin som ska åka med mamma, pappa och lillebror ner till Blekinge. Där ska vi hälsa på min farmor och farfar, det var onekligen längesen jag var där nere nu och det är på tiden att göra ett besök. Om jag inte minns helt fel har jag varit nere i Blekinge sedan sommaren 2005, alltså bara en dryg månad efter vår triumf i CL, och det känns att det var ett tag sedan.
Bilresan ner dit brukar ta uppåt åtta timmar, om jag inte minns helt fel, så det gäller att ladda med sysslor under resan. Till att börja med kommer det nog att bli en hel del korordslösande, det är ett mycket bra sätt att fördriva tiden i bilen. Jag ska hinna med att rätta några prov också, men det kommer nog inte bli några problem för mig att få tid till det. Förhoppningsvis dyker en leverans från ginza upp innan vi åker i morgon, jag sitter nämligen och väntar på Port O´Briens skivor och det vore perfekt om de hann komma, så att vi kan njuta av deras underbara musik under resan. Om inte de hinner komma hade jag tänkt plocka med Brothers in the end, en ny skiva som jag köpte igår. Det är två av medlemmerna i Cardigans som, tillsammans med en kamrat, spelat in en riktigt bra höstskiva. Lugn och dyster musik, med en hel del stämning i sig. Med lite godis som färdkost ovanpå det kommer det nog inte bli speciellt jobbigt med långresan.

Dagens låt: Conor Oberst - White shoes

0 Comments:

Post a Comment

<< Home