Friday, October 16, 2009

Kall

Det var en kall dag igår, en riktig höstdag. Vanligtvis brukar jag uppskatta hösten, men när den håller på som under gårdagen är jag inte lika imponerad. Det regnade konstant under hela dagen och det blåste på ett sätt som det bara kan blåsa i Gävle. Tyvärr råkade jag missa att det regnade på morgonen, när jag kom ut genom dörren och såg att det var blött utomhus orkade jag inte vända och byta till mer passanade kläder, det borde jag gjort. När jag kom till jobbet var mina byxor blöta och om det inte varit för min regntäta luva på jackan hade man nog kunnat vrida ur mössan. Som tur var torkade jag fort, lagom till dess att vi skulle åka ner till Strömvallen och se finalen i skol-DM, där mina elever spelade. På läktaren kom man undan från regnet, men inte från vinden. Det kändes som om det blåste igenom alla kläder man hade och jag var inte det minsta avundsjuk på spelarna på planen, som sprang runt i shorts. Vi stannade och tittade i en halvlek, sedan blev det en biltur tillbaka till jobbet. Där gick jag genast ner till fikarummet och värmde mig, med två koppar kaffe. Efter ett tag hade jag fått upp värmen igen, sen höll jag mig inomhus. Hösten kan vara den mysigaste tiden på många sätt, men när vädret är som igår är det inte speciellt charmigt.

Dagens låt: The Jam - In the city

0 Comments:

Post a Comment

<< Home