Tuesday, October 20, 2009

Humörsvängning

Badbollssituationen i helgens Premier League och telefonkösystemet i bolaget som ägde lägenheten vi var helt säkra på att få har dragit ner mitt humör de senaste dagarna, två innebandyförluster och en förkylning har väl inte direkt gjort sakerna bättre. Med några dagars distans börjar jag komma över både lägenhetsmissen och det bisarra mål som vi släppte in i pissmatchen mot Sunderland. Vi kommer säkerligen att hitta fler lägenheter som vi vill ha, bättre än den vi tittade på senast till och med. Sunderlands mål må ha varit både regelvidrigt och matchavgörande, men vi gjorde en riktig skitmatch och förtjänade inte heller att få några poäng. Innebandyn var rolig, trots förlusterna och förkylningen blir bättre och bättre. I stället kan man titta på alla positiva saker jag haft för mig de senaste dagarna. I lördags var t.ex och firade Onkel Franken, som fyllde 27 år. Det var en trevlig tillställning med hela laget med flickvänner samlade. I söndags hade jag och Malin en mysig bakdag, som följdes av en kvällsfika med syster och Ronnie, där vi åt det som bakats. Efter fikat var det dags för Hål i väggen, säsongens hittills roligaste avsnitt, med FC Z-gänget som höjdpunkt. Parlamentet som följde därefter var även det mycket underhållande. Igår tränade jag och Malin på gymmet. Det är gratisvecka nu, så Malin kan följa med och träna, mycket trevligt. Vi var inte de enda från min bekantskapskrets som var där igår. Olis, Karin och Mickes bror träffar jag där ganska ofta, de var där igår också, men igår var dessutom Gorbatjov, Liv och Kus där.
I morse var det kallt ute, så kallt att det blev halt efter vägen. Halkan gjorde min morgonpromenad ganska underhållande, det var nämligen mer än en cyklist som inte känt efter på marken innan de cyklade iväg och därför tog de sig inte så långt innan de låg på marken. Det neddragna humöret är nu tillbaka där det ska vara, nämligen på topp, även om halsen inte riktigt är i form än.

Dagens låt: Leonard Cohen - So long, Marianne, briljant låt av en briljant artist.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home