Tuesday, October 13, 2009

Straffaren

Som jag skrev igår kom det ett filmpaket hem till oss under gårdagen, under kvällen passade vi på att beta av den första av filmerna, The Punisher - Warzone. Jag är ett stort fan av marvels serier och det var egentligen den enda anledningen till att jag tog med filmen i beställningen, mina förväntningar var inte skyhöga, även om den första filmen i serien inte var en lika stor besvikelse som t.ex Daredevil. Till uppföljaren hade man plockat bort Thomas Jane från huvudrollen och i stället tagit in en skådespelare från Rome, det var ett bra drag. Filmens handling var ganska enkel, det gick mest ut på att Punisher skulle döda så många som möjligt, även om han hade lite motivationsproblem under en kort period i mitten. Det var mer våld i den här filmen än den förra, det gillade jag. Det fanns en hel del brister hos filmens skurkar, det var en scen när de höll på och hoppade in i speglar som jag inte alls gillade. Filmen var hur som helst bättre än den första och en stor anledning till det var att den nya skådespelaren passade bättre än på min bild av Punisher än Thomas Jane gjorde, men inte heller den här gången klarade man av att leva upp till kraven jag har på en av min ungdoms favoritserier.
Om en dryg månad ska jag, Malin, Onkel Franken och Pokervinstförstöraren se Magnus Betnér här i Gävle, jag och Malin inledde vårt laddande med att titta på en del extramaterial från Betnérs senaste dvd-släpp igår. Avsnittet från I ditt ansikte när Betnér ståuppar i kyrkan och pratar om Jesus var mycket underhållande och även om jag sett det tidigare var det riktigt roligt även den här gången.

Dagens låt: Port O`Brien - Close the lid, som sagt, de växer och växer.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home