Sunday, September 06, 2009

Det är en klubbturnering

Det går en reklam på tv nu som jag stör mig oerhört mycket på, reklamen jag menar är den som trean kör för Champions League. Jag tycker det är väldigt roligt att CL snart kör igång, så att vår resa mot en sjätte titel kan börja, men att döma av reklamen för viasats tv-sändningar är det här inte alls en turnering där de stora lagen i Europa gör upp, det är en turnering som bara går ut på att Zlatan ska vinna. Det är respektlöst mot oss riktiga fotbollssupportrar, som håller på lag och skiter fullständigt i hur många svenskar som spelar i de andra lagen, att måla upp det hela som Zlatans turnering. Jag köper att det är en stor grej att Zlatan spelar i Barcelona och kostade en jäkla massa pengar att få loss, men jag köper inte att först La Liga, som jag visserligen inte bryr mig i, och nu CL har blivit något slags enmannashow i svensk media. Att viasat har med Zlatan i sin reklam förstår jag, han kommer dra många tittare, men nog hade man kunna lagt fokus på lagen som är med, för det är ju trots allt en turnering mellan olika lag. Om inte Barcelonas matcher krockar med våra kommer jag nog också se lite av Zlatans spel, men om de, som tv4, fokuserar på vilka Zlatan värmer upp med på bollövningarna innan matchen kommer jag att byta kanal snabbt.

Dagens låt: The Smiths - The boy with a thorn in his side

0 Comments:

Post a Comment

<< Home