Sunday, August 16, 2009

Kräftor

Igår var vi hemma hos Herr och Fru RajRaj och åt kräftor. Det var ett rejält gäng som samlats i deras nybyggda garage, vi var nog uppåt tjugo personer. Det var andra gången i sommar som vi åt kräftor och de var precis lika goda den här gången som förra. Personligen är jag ett större fan av krabba än kräftor, det är mycket jobb för lite mat när man äter kräftor. Har man dock någonting till kräftorna, som gör att man inte behöver äta sig mätt på bara dem blir det en ren njutning även med kräftor. Igår kombinerades de med pajer, vitlöksbröd och sallad, mycket gott.
Jag hade i en svag stund sagt att jag skulle bada igår, men vädret var långt ifrån uppmuntrande. Det regnade och var inte mer än 14-15 grader varmt när det började komma på tal att ta det där doppet i sjön, jag hade redan innan insett att det skulle vara för kallt för att jag skulle kunna ta mig i och lämnat badbyxorna hemma. Vi hann åka hem innan någon gjort allvar av badpratet, men jag skulle gissa att både Den Gamle Franken och Chefen tog sig ett dopp innan kvällen var helt slut. Om inte värmen får ett återfall har jag nog badat för sista gången i år, det vore dock mysigt att hinna med ett till kvällsbad i ån hemma hos Malins föräldrar, så det är bara att hålla tummarna för en till värmebölja.
Två till positiva saker med den här helgen:
1. Premier League börjar äntligen, idag är det dags för oss att spela.
2. Way Out West är över. Nu slipper man plågas av reklamen för en festival som bokat så otroligt många bra band, men ligger fel i tid pengar för att kunna besökas.

Dagens låt: Arctic Monkeys - Crying lightning, jag hoppas på en konsert i Stockholm i höst/vinter, då kommer inte WoW-missen kännas så jobbig.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home