Tuesday, August 18, 2009

Ligastart och skolstart

Idag var det första dagen som eleverna var på skolan, det var riktigt roligt att se dem igen och det var också skönt att se att det inte blivit några enorma utseendesförändringar. Ibland kan man få en elev, oftast kille, som växt ett par decimeter under sommaren och helt plötsligt är man inte längst i klassen längre. Än så länge är det i alla fall jag som är längst, åtminstone i mina sjuor, i nian är jag inte riktigt lika säker på att jag kommer vara närmast taket.
Något som inte var lika roligt att se var Liverpools premiärmatch mot Spurs. Vårt spel var under all kritik och hela laget underpresterade. Det var egentligen bara Reina som gjorde en bra match, Glen Johnson gjorde också en okej insats.
Nu krävs det vinst hemma mot Stoke i morgon, det skulle inte sitta helt fel med ett bättre spel på planen också. Jag har varit inställd på att vi skulle göra en knackig inledning, det är inte bara att ersätta Alonso, speciellt inte när hans tänkta ersättare går skadad i några veckor till. Mascherano och Lucas kommer aldrig att bli några spelgenier, det märktes på spelet i förrgår, passningarna flöt inte på samma sätt som dert brukade göra när Alonso var på planen. Jag tror att Daniel Agger kommer vara viktig för oss i år, han är det mittback som har mest vårdat passningsspel och det kommer krävas nu när vi inte har samma kvalitet på mittfältet. När Aquilani är frisk kanske vi kommer få se ett annat flyt i spelet, men fram tills dess kommer det nog att halta lite ibland.
En sak jag glömt under sommaren var hur jäkla tråkigt det är att se Liverpool förlora. Jag kan inte titta på text-tv, för då blir man påmind om skiten. Jag kan inte kolla mina vanliga internetsidor, för då blir man påmind om skiten. Jag hoppas verkligen att det inte blir så många fler förluster i år, för vi ska ju vinna ligan.

Dagens låt: Mother & the Addicts - Watch the line

0 Comments:

Post a Comment

<< Home