Friday, August 21, 2009

Dags för Tarantino

Första jobbveckan är nu slut och det är jag också. Det känns verkligen att man inte är van vid att vara igång hela dagarna, men det är riktigt roligt att vara tillbaka på jobbet. I morse trodde jag inte att det var sant när klockan ringde, men det var det. I morgon ska jag se till att sova ut, det kommer bli riktigt skönt.
Ikväll ska jag och Malin på bio, vi ska se Tarantinos nya film, Inglourious basterds. Jag har sett fram emot den här filmen mycket länge, Tarantinos filmer är alltid väldigt underhållande och nu var det längesen han kom med något nytt. Jag tror att den här filmen kommer att skilja sig en hel del från de andra världskrigsfilmer man sett tidigare, hans filmer brukar inte vara som andras. Förhoppningsvis innehåller filmen lika bra musik som Tarantinos filmer brukar göra och jag räknar med en hel del av den rappa dialog som gör honom till min favoritregissör.

Dagens låt: Chingon - Malaguena Salerosa, ett bevis för hur bra musiken är i Tarantinos filmer.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home