Wednesday, July 15, 2009

Twin Peaks slut

Härom dagen såg jag och Malin de sista avsnitten av Twin Peaks. Den andra säsongen var inte riktigt lika bra som den första, men trots det mycket underhållande. Mina förväntningar på den andra säsongen var inte lika höga som på den första, eftersom jag hört på flera håll att den skulle vara urflippad och konstig, det gjorde att jag nästan blev positivt överraskad av den. En rolig sak med den andra säsongen är att Major Briggs för en mycket större roll än tidigare, under den första säsongen är han mest med som Bobbys pappa, men det blir det ändring på sen. Han är i alla fall en väldigt intressant karaktär, något man visserligen kan säga om de flesta i den här serien. Hans sätt att berätta sina visdomar och analysera gåtor är väldigt speciellt och man vet aldrig riktigt var man har honom. Nu är serien slut i alla fall, så vi får börja fundera över vad som är nästa att kasta sig över.
Vi såg en gammal klassiker igår, nämligen Jurassic Park. Jag har varit sugen på att se den ganska länge, det var många år sedan senast och även om jag aldrig varit speciellt fascinerad av filmens handling var det intressant att se om effekterna stod sig fortfarande. Jag såg den på bio när den kom ut 1993, då var jag elva år, och var helt förbluffad över hur snyggt gjorda dinosaurierna var. Effekterna var fortfarande häftiga att se, men handlingen i filmen är inte direkt något som kommer att gå till historien.
Igår kom äntligen min leverans från ginza också, både Grand Archives och Low Anthem gick flera varv i stereon igår, mycket bra skivor båda två.

Dagens låt: Grand Archives - George Kaminski, kanonlåt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home