Monday, July 06, 2009

Väckning

Det jobbas för fullt på gården utanför vår lägenhet nu, tyvärr har de som jobbar lite tråkiga arbetstider. Man märker inget av dem på dagarna, däremot på morgnarna. De sliter mellan kanske sex och nio på morgonen, sen blir det lugnt. Värmen gör att vi sover med öppet fönster nu, det öppna fönstret medför i sin tur att vi hör arbetarnas traktor varenda morgon. Ibland är det så pass uthärdligt att jag vaknar, förbannar dem och sedan somnar om. I morse vaknade jag, förbannade dem, men kunde i somna om. Jag var tvungen att kliva upp och stänga fönstret innan jag kunde få min sommarlovssovmorgon, det var lite jobbigt. Jag vet inte riktigt vad det är de håller på med där ute, i morse grävde de sand, men jag antar att de har någon plan med grävandet och inte bara gör det för att störa vår morgonsömn.
Igår spenderade jag stor del av eftermiddagen vid tv:n, tittandes på tennis. Det är alltid roligt att se Federer spela, det var det igår också, även om han inte spelade speciellt bra. Matchen blev mycket spännande och på gränsen till för utdragen på slutet, när ingen av de två spelarna klarade av att avgöra. Jag tyckte lite synd om Roddick, som till slut förlorade, men det var väldigt roligt att få se Federer slå rekordet i flest antal Grand Slam.

Dagens låt: Inspiral Carpets - She comes in the fall, kanonlåt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home