Monday, July 13, 2009

Färdigrockat


Dag 3 av Rockweekend och äntligen hade det torkat upp en aning. Det var så pass fint väder att vi kunde grilla och äta ute innan vi åkte ner, mycket trevligt. På festivalområdet fick vi sällskap av Den Gamle Franken och Pokervinstförstöraren, som också var där för att lyssna på lite rock.

Edguy var det första band vi såg under den tredje dagen av festivalen och det var en av tråkigaste spelningar jag någonsin sett. Sexistiska kommentarer och framtvingad allsång var bara några av de saker som gjorde det här till ett riktigt bottennapp, att musiken var kass underlättade inte heller.

Kvällens huvudakt var norska Dimmu Borgir, en intressant bekantskap. Musiken var ganska tråkig, men det var roligt att se showen, med alla bomber och eldar.

Napalm Death var sista bandet ut vid årets festival och de var utan tvekan en av årets bästa akter. Snabbt, argt och bra, dessutom spelade de låtar som hade ett slut, något som verkar vara en bristvara inom hårdrocken. När den här spelningen var över åkte vi hem och sov, efter tre dagar med hårdrock var det inte helt fel. Musikmässigt var det Sator och Napalm Death som jag uppskattade mest under helgen, men jag visste på förhand att jag inte skulle gilla så mycket av det som spelades. Det var i alla fall en del roliga uppträdanden och det allra roligaste var att det här gick av stapeln i Kilafors, min hemby lever.

Dagens låt: Kaiser Chiefs - I predict a riot, mycket bra skiva det här.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home