Tuesday, July 14, 2009

Döda skor

Min trötthet har så smått börjat gå över, det tog onekligen på krafterna att vara på festival i tre dagar. Även om vi sov en hel del timmmar var det inte de timmar man är van vid och det märks. Igår såg jag till att få en till fotbollsträning i kroppen, det är en knapp månad kvar till omstarten av vår korpserie och då är det skönt att vara skapligt van vid bollen. Jag upptäckte något mindre bra igår, mina fotbollsskor har spruckit i en söm. Det är dessutom den högra skon, alltså den jag använder till det mesta, så det finns en överhängande risk att jag måste investera i ett par nya skor. Jag har haft det här paret riktigt länge, om jag inte minns helt fel köpte jag skorna när jag gjorde comeback i Kilafors sista året på gymnasiet, innan jag flyttade till Gävle. Förutom det året har jag kanske inte slitit så mycket på dem om somrarna, men de har hållit bättre än skor brukar göra och därför var det tråkigt att se att de nu givit upp. Hoppas det går att hitta old school-fotbollsskor på Intersport, jag vill ha svarta, precis som jag alltid haft och inte några neongröna eller lila eller gula eller röda eller vad som nu är inne. Jag ska ta en sväng ner på stan den här veckan och kolla vad det finns för alternativ, för mina gamla trotjänare pallar nog inte många fler bollsparkar nu.

Dagens låt: Low Anthem - Ohio, nu får skivleveransen från ginza ta och komma snart.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home