Wednesday, July 01, 2009

Somrigt

Nu är det så mycket sommar här att till och med jag har tagit mig i vattnet och badat. Även om jag inte är en lika stor badkruka nu som jag varit tidigare så är det tidigt för mig att komma i redan den första juli, inte utan att man känner sig en aning stolt. Det krävdes dock en dryg timme i solen innan jag tog mig i. Tyvärr kom veckans första moln redan vid tvåtiden idag, så vi blev inte kvar på stranden så länge, men det var tillräckligt länge för ett premiärdopp i alla fall.
Det är också så mycket sommar nu att man måste äta glass och jag har precis fått en ny favoritglass. Det var på Peace & Love i helgen som jag smakade Ben & Jerrys kakdegsglass för första gången och den var otroligt god. I söndags köpte vi hem en burk med den glassen och det är inte helt fel att ha sånt hemma kan jag säga. Glassen innehåller stora bitar av kakdeg och det kanske låter som en konstig blandning, men misstankarna försvinner efter första tuggan, det är nämligen skitgott. Jag är verkligen ingen glassfantast, snarare tvärtom, men sedan jag och Malin upptäckte Ben & Jerrys glassar har det förändrats. Nu kan jag bli sugen på glass och det kan jag inte minnas när jag blev senast. Sommar och god glass är en bra kombination.

Dagens låt: Editors - Release
My lord what a perfect sight
Made from the sun you are
Oh what a star you are

0 Comments:

Post a Comment

<< Home