Monday, July 27, 2009

Bio strax

Det blir ett kort inlägg idag, ska nämligen iväg på bio om bara några minuter. Vi ska se Public Enemies och jag förväntar mig en höjdarfilm med en hel del action.
Vi har haft ganska fullt upp idag, med att röja upp i förrådet. Min rygg gör att det är Malin som får stå för det mesta av röjandet, så får jag stå och fundera över vilka av mina gamla saker som jag kan tänka mig att slänga. Jag är väldigt bra på att lägga saker på hög, men idag var jag duktig och klarade av att rensa ut en del kläder som jag aldrig någonsin kommer att använda eller ge bort eller ens ta fram, det var bra gjort av mig.
Igår såg jag en stund av en mycket bra dokumentär på kanal nio. Den handlade om britpopen och dess framväxt på nittiotalet. När jag såg den var det en sak som slog mig, jag har alldeles för få skivor med både Suede och Blur. Det ska det bli ändring på när det är dags för nästa ginzabeställning.

Dagens låt: Suede - Animal nitrate, jag hade glömt bort hur briljant den här låten är.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home