Wednesday, July 22, 2009

Lars & the real girl

Min ilskna rygg gör att det är soffa och tv som gäller för mig under hela dagarna, det är i alla fall på väg åt rätt håll nu, så kanske jag kan börja aktivera mig framåt helgen i alla fall.
Jag och Malin såg ännu en bra film igår, den här gången var det Lars & the real girl, med Ryan Gosling. Det var onekligen en speciell film, när jag läste om den verkade det vara en komedi, men det var minst lika mycket en drama. Hur som helst, filmen handlar om Lars, en ensam man som bor i sin brors uthus. Via postorder beställer han hem en flickvän i plast, som han sedan på fullaste allvar behandlar som en riktig flickvän. Hela byn dras med i det här till slut, alla kommer i kontakt med Lars flickvän på något vis. En speciell, men bra film som bör ses. Den hade lite samma känsla som Wes Andersons filmer och det är ett mycket gott betyg.
På dagens filmschema står den italienska maffiafilmen Gomorra, dn har jag tänkt se länge, så det ska bli väldigt spännande att se hur bra den är.

Dagens låt: Nick Cave - Straight to you
For I am captured

0 Comments:

Post a Comment

<< Home