Tuesday, July 21, 2009

Gavleån

Igår invigda jag mina nya fotbollsskor, förutom att det var lite ovant med snörningen så fungerade de bra. Nu kan jag inte längre skylla på trasiga skor när passningarna hamnar fel. Tyvärr lyckades jag göra illa ryggen under träningen också, jag kände inte så mycket förrän i slutet och idag kommer jag knappt upp ur soffan. Tråkigt är bara förnamnet, som tur är har jag en sambo som servar mig.
Vi hann med en tur ner till Gavleån igår också, det är riktigt skönt det där om kvällarna, om vädret är dugligt och det var det igår. Det är mycket avkopplande att sitta på en brygga och bara höra vattnet. Det är konstigt att de som styr här i stan inte förstått vilken guldgruva Gavleån är, det är dåligt med sittplatser kring den och det finns inte en enda servering mot vattnet ens under sommartid, konstigt. Jag och Malin tog med oss egna godsaker att äta igår. Vi passade nämligen på att prova Ben & Jerry-glassen som GB säljer i sommar, jag vet inte om den kändes som en glass, mer som en kaka, men den var väldigt god. Ben & Jerry har verkligen gjort glass mer intressant igen och det är det bara att tacka för.

Dagens låt: Nick Cave - Into my arms
And I don't believe in the existence of angels
But looking at you I wonder if that's true

0 Comments:

Post a Comment

<< Home