Monday, July 20, 2009

Boy A

Igår hade vi filmkväll här hemma, filmen vi såg var Boy A. Jag minns att jag läste om den när den kom på bio, jag har för mig att den skulle gå på nian, men att vi aldrig kom iväg. Hur som helst blev jag då sugen på att se den och igår blev det äntligen så. Filmen var väldigt bra, inte speciellt upplyftande, men väldigt bra. Handlingen kretsade kring Jack, som precis kommit ut från ungdomsfängelse och skulle återanpassas till samhället, samtidigt som media uppmärksammat hans frisläppning. Huvudrollsinnehavaren, som jag inte kommer ihåg vad han heter, gör en stark insats som Jack och hans spel lyfter verkligen filmen en extra nivå. Boy A är en av de bättre filmer jag sett på sistone, utan tvekan.
Jag har klantat mig två gånger på gymmet den senaste veckan, båda gångerna har varit när jag skulle checka in. Varje gång man kommer till gymmet måste man lämna fram sitt träningskort, så att de kan registrera att man tränat. Härom dagen när jag kom dit och skulle lämna fram mitt kort tog jag upp det ur plånboken med pekfinger och långfinger. När jag skulle lämna fram det råkade jag tappa greppet om det och kastade det likt en hockeybild rätt ner i tangentbordet för hon som stod i kassan.
Idag klantade jag mig i kassan igen, den här gången var det när jag skulle betala en dryck jag köpte när jag kom dit. Eftersom jag inte hade några kontanter med mig betalade jag med kort. När jag betalat fick jag ett kvitto att skriva på. Jag drog åt mig kvittot och skrev på, då märkte jag att det var blött på disken och därför hade kvittot stannat tidigare än jag trodde när jag drog åt mig det. Resultatet av det var att halva min signatur stod, i bläck, på disken i stället för på kvittot jag fått. Nu tror jag inte att hon som stod i kassan lade märke till mitt misstag, det hade varit än mer pinsamt än när jag kastade mitt kort härom dagen.

Dagens låt: Great Lake Swimmers - Stealing tomorrow, min favorit från skivan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home