Thursday, July 23, 2009

Gomorra

Idag har jag min tredje dag i rad i soffan, men ryggen börjar bli bättre och bättre så kanske kan jag ta mig ut genom dörren framåt kvällen. Gårdagen bjöd mestadels på tv-tittande, det blev både film och en hel del Scrubs. Filmen jag och Malin såg var Gomorra, en inte speciellt upplyftande film om maffian i Neapel. Det var en bra film, bitvis lite svårt att hänga med, men under den andra halvan av filmen satte sig karaktärerna och avslutningen var riktigt bra. Det här var en smutsigare sida av maffian än vad man är van vid från filmer som Gudfadern, Maffiabröder osv, man får se en lite annan sida och det var intressant, men skrämmande. I stället för att följa med familjerna, som ger en nästan romantiserad syn på maffialivet, får man se hur barn föds in i det livet och hur stadsborna påverkas av maffian. Det är våldsamt och smutsigt, men det är en film man minns. Som sagt, första halvan lite splittrad, men andra halvan är en höjdare.
Jag börjar kunna soffan ganska bra nu, jag har lärt mig att det är den svartvita kudden från IKEA som är skönast att ha under huvudet och jag vet att det är lättast att ha datorn i knät om man har huvudet mot fönstret när man ligger. Nu börjar jag bli lite less på att inte kunna göra så mycket annat än ligga, i morgon är jag nog så pass pigg så att jag kan börja fungera på allvar igen, det ser jag fram emot.

Dagens låt: The Charlatans - The only one I know, högkvalitativ pop från öarna är aldrig fel.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home