Friday, July 17, 2009

Träningskläder i tvättider

Vi har haft fullt upp de senaste veckorna, så fullt upp att vi inte riktigt haft tid att tvätta kläder. Det var strax innan rockweekend som vi senast tvättade och nu började det sina i garderoben, speciellt bland mina träningskläder. I morse klockan sju hade vi dock skaffat oss en tid, vi satte klockan på kvart i för att vara säkra på att komma upp. När klockan ringde tog Malin tvättpåsarna och gick till tvättstugan, jag låg kvar och vaktade sängen. En knapp minut senare kom hon upp igen, med tvättpåsarna fortfarande hängande över axeln. Det visade sig att vi hade råkat boka på fel dag, vi var 24 timmar för sena.
När jag idag skulle iväg och träna fanns det således inte speciellt stort urval av kläder att träna i, därför hade jag en outfit jag inte använder speciellt ofta. Den t-shirt jag hittade som passade bäst var en gammal Köttgrottorna-tröja som jag inte använt på väldigt länge, den användes dock flitigt i högstadiet och var både urtvättad och lite småtrasig, men den fick duga. De enda shorts jag hittade var i storlek medium och när man har så pass långa ben som jag har är det inte riktigt den perfekta storleken. Det kändes lite som att ha ett extra par boxershorts utanpå de andra, men det fick duga det också. Som tur var var det inte så väldigt många i lokalen när jag var där, jag är inte direkt fåfäng när jag tränar, men min klädsel idag var på gränsen. Nu har vi fått en ny tvättid i eftermiddag, det känns bra med tanke på att jag planerat att träna i morgon också och de kläder jag hade idag blev lite för svettiga för ett till pass.

Dagens låt: Grand Archives - Index moon, otroligt bra låt från en otroligt bra skiva.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home