Sunday, July 19, 2009

Die Welle

Jag och Liv såg en mycket bra film igår, nämligen tyska Die Welle. Den handlar om ett skolprojekt som går lite över styr och den gav verkligen en hel del att fundera över, en film som man nästan borde se till att eleverna i skolan får se. Mycket tänkvärd film. Den hade fått väldigt bra kritik och den var onekligen befogad, Die Welle är en film man bör se. Bra musik, bra skådisar och en stämning som mot slutet blir ganska obehaglig.
Idag vräker regnet ner här i Gävle, det vräkte åtminstone ner under den dryga timme som vi var ute i stallet hos Erin, så det blir en innedag idag. Jag kanske ska pallra mig mot gymmet framåt eftermiddagen, om jag orkar, man blir inte pigg av det gråa vädret ute direkt.

Dagens låt: Arctic Monkeys - 505, för två somrar sedan spelade jag den här en hel del, den håller fortfarande.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home