Sunday, July 26, 2009

Musik i Sandviken


Jag och Malin var ute på en liten roadtrip igårkväll. Det var lite ovant för mig att titta på utsikten i stället för att titta på vägen.

Nu har ju Malin körkort och då behöver inte jag köra när vi ska nånstans.

Min bils väktare hade, kvällen till ära, hjälmen på sig.

Bra musik i bilstereon(som ni märker är jag ovan vid att sitta bredvid i bilen och vet inte riktigt hur man fördriver tiden, med en kamera i handen gick det lättare) är ett måste när man ska åka någonstans.

Vi passerade Gävles nya skulptur.

Sedan plockade vi upp Freppa och fortsatte mot Sandviken, där det var en liten festival på Kungens.

Det första bandet av två band som vi skulle se var Dennis Lyxzens och David Sandströms nya skapelse, AC4. Musikmässigt var det ganska bra, men mellansnacket fungerade inte så bra, eftersom de konstant pratade i mun på varandra och avbröt varandra.

Bitvis var det ganska bra, men AC4 led av samma sak som Dia Psalma numera gör, nämligen en alldeles för dryg gitarrist. Jag var glad att jag flyttat längre bak när han fick för sig att kasta ut mikrofonstativet i publiken. Lite överraskad blev jag efter halva spelningen när det helt plötsligt stod en flintskallig man på scenen och klämde på David Sandströms armar, märkligt.

Därefter var det dags för Entombed att spela.

Vi var nöjda med vad vi fick se.

De gör alltid ett bra jobb Entombed, igår spelade de dessutom Night of the vampire och det gillar jag. Sångaren i bandet är riktigt underhållande att se på scenen, trots att mikrofonerna strulade en hel del såg han ut att njuta av att vara på scenen.

De spelade kanske lite för länge, under extranumret tog jag plats i en skön fåtölj och vilade ryggen lite grand. När de sista tonerna tagits på scenen satte vi oss i bilen och åkte hem igen, efter en lyckad kväll i Sandviken.

Dagens låt: Ryan Adams & the Cardinals - Two, det kändes bra med den här musiken i stereon när vi kom hem, efter en kväll av snabbare musik.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home