Friday, April 24, 2009

Värmen är här

Då var det helg igen och nu har finvädret börja komma hit till Gävle också, bara att tacka och ta emot. Tydligen ska det bli skönt hela helgen, förutom att solen gör att jag måste vrida tv:n när jag kollar på Liverpool så finns det inget negativt med värmen. Med tanke på att vår backlinje spelat som om de har solen i ögonen den senaste veckan kanske det bara är passande att tv:n blänker när man tittar.
Mina elever har börjat förundras över mina kläder den senaste tiden, eller i alla fall mina t-shirts. Härom veckan hade jag en t-shirt med Luke Skywalker från StarWars på, det tyckte de var jättekonstigt, att en person i min ålder kan ha en tröja med StarWarskaraktärer på. Idag hade jag en av mina junkfoodtröjor på mig, på den är den bild av bl.a Stålmannen, Batman och Robin. De verkade tro att jag köpte mina tröjor på barnavdelningen, men så är inte fallet, de är båda relativt dyra märkeströjor. Jag kan erkänna att jag ibland funderat över köp på barnavdelningen, men när man är 190 cm lång är det inte helt enkelt att få de där små grejorna att passa. Personligen tycker jag mycket om att det börjar komma bra tröjor med mina gamla film- och superhjältefavoriter på, jag väntar fortfarande på en cool Wolverinetröja. Min systers kompis gjorde faktiskt en riktigt häftig sådan åt mig för några år sedan, men den har jag tyvärr växt ur. Det är förresten bara en vecka kvar till premiären av filmen nu, snart är det dags.

Dagens låt: Bon Iver - Skinny love, ikväll ska jag och Malin se Tallest Man on Earth, han har tydligen turnérat med denna suveräna artist.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home