Sunday, April 26, 2009

Bible

Igår hade vi avslutningsfest med CSKA, eftersom säsongen var en sådan succé firade vi med en middag på fin restaurang inne i stan. Vi var nio spelare som samlades för denna tillställning och det var mycket trevligt. Efter middagen gick vi hem till Den Gamle Franken och spelade lite tv-spel. Först tog vi en omgång EA Hockey, denna klassiker kan man inte få för mycket av. Därefter spelade vi både Sensible Soccer och Sunset Riders, som inte var riktigt lika roligt som jag mindes det från tiden jag och David spelade det som arkadspel på Hambogrillen, innan vi gick in på kvällens riktiga höjdare. Det var när Den Gamle Franken, jag och Jeppe på Berget satt och letade efter något roligt spel som Bible dök upp i listan. Bibeln som tv-spel lät alldeles för spännande för att inte testa. Vi körde igång och efter en del introduktion, där man berättade lite om Moses historia kom man fram till spel som såg ut som Bomberman. Bombarman i det här spelet var just Moses, men i stället för bomber kastade man något som kallades words of god. Dessa words kunde både ha sönder murar och döda fiender, detta skedde med Fader Abraham som bakgrundsmelodi. När man klarat en bana fick man svara på frågor om Moses, svarade man rätt fick man höra ett hallelujah. Det var onekligen ett intressant spel, jag hade ingen aning om man baserat ett spel på Bibeln och jag förstår inte riktigt tanken bakom det heller. Jag tror inte vi kommer sätta oss och varva spelet, men det vore ganska spännande att se hur handlingen förändrats under spelets gång.
Hur som helst, en rolig kväll var det.

Dagens låt: Glasvegas - Flowers and football tops, om en vecka är det dags.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home