Thursday, May 14, 2009

Motvind

Idag hade jag en makalös motvind när jag gick till jobbet, det kändes som om det blåste till och med nere i gångtunneln nere vid stationen. Det var snudd på ett träningspass att ta sig fram till skolan, men det gick i alla fall till slut. Alltid när jag går i motvind brukar jag tänka på ett kort på mig från när jag var liten och var på semester med familjen i Danmark. På kortet står jag i motvind på en strand, det syns att det blåser för mitt hår ligger bakåt och jag gör en min som verkligen visar hur mycket jag ogillade att vara med på den där bilden. Jag hade precis tappat en av mina framtänder, så det är en rejäl glugg jag visar upp när jag står där och spänner varenda muskel i ansiktet. Som ni förstår av beskrivningen är det ingen speciellt vacker bild, men den visar verkligen hur det känns att befinna sig i motvind. Förhoppningsvis har vinden lugnat ner sig nu när jag snart ska ta och bege mig hemåt, men om jag hade motvind hela vägen hit borde jag kanske kunna ha lite medvind hem, det skulle inte göra så mycket.
Om jag får välja tror jag dock att jag tar medvind ikväll, då ska vi nämligen ut i spåren i Hemlingby och bättra på konditionen en aning igen. Nu var det några veckor sedan vi var iväg sist, så lite hjälp av vinden skulle inte skada.

Dagens låt: Dirty Pretty Things - Deadwood, börjar närma sig P&L nu.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home