Tuesday, March 31, 2009

Vinst för Diego

Härom dagen spelade Argentina sin första match med Maradona som förbundskapten och det var oerhört roligt att se att tog en säker seger med 4-0. Jag såg inte matchen, men enligt det jag läst spelade man tydligen mycket offensivt och underhållande. Maradona förtjänar alla framgångar han kan få och i nästa fotbolls-VM är det givet vilket lag jag vill se som mästare. Jag har stört mig något oerhört på svenska skvallerpressen(Aftonbladet) den senaste tiden, de har nämligen fått för sig att använda en bild av Maradona som inte alls är speciellt passande. Han har nyss blivit förbundskapten och förekommer av olika anledningar i tidningen med jämna mellanrum. Vid ett flertal av de här artiklarna har man använt en bild av Diego där han ser ut som en maffiaboss, han sitter i ett rum med en stor cigarr i munnen och blåser rök. Jag kan inte fatta varför man använder en sådan bild, kan de inte bara hålla sig till bilder som har med det Diego håller på med att göra. Bara för att han har en konflikt med en spelare i landslaget, Riquelme, behöver man inte framställa honom som en maffiaboss i tidningarna. Men så har det alltid varit med Maradona, kan man vinkla något negativt är det bara att ta chansen. Jag minns när Diego gått ner i vikt, givetvis var man tvungen att ha med en intervju med en doktor som berättade om hur farligt det kan vara att gå ner i vikt för snabbt. Hur som helst, jäkligt roligt att det går bra för Diego och det vore inte fel om han fick stå där med VM-pokalen i händerna i Sydafrika 2010. 2010 är det 20 år sedan jag satt hemma i soffan och led med stackars Diego efter finalförlusten mot Västtyskland i Italien-VM, det är dags för revansch.

Dagens låt: Jesus & Mary Chain - Just like honey, mycket bra.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Var på tiden du upptäckte Jesus & Mary Chain :)
LIV

12:51 PM  
Anonymous Anonymous said...

Fortsatt framgång för den lille fuskaren, inatt 1-6 mot Bolivia. //Frank

10:43 PM  

Post a Comment

<< Home