Thursday, March 26, 2009

Stackars mugg

Det har genomförts en elak kupp mot mig här på jobbet, det är min mugg som råkat illa ut. Muggen har följt med mig under hela min yrkestid och förutom ett par kidnappningar har den klarat sig bra. Den har blivit lite skitig genom allt kaffe den fått hålla åt mig, men det har gått över genom några bestämda drag med diskborsten. Nu har den dock varit med om något som säkert kommer att påverka den mentalt under en längre tid.
Idag när jag kom till jobbet såg jag den stå nere i mitt fack, men den såg inte ut som den brukar. Där jag vanligtvis brukar se den vackra Liverpoolsymbolen satt i stället ett papper fasttejpat, på pappret stod något av det lägsta som kan stå på ett papper, nämligen Chelsea. Någon hade alltså försökt göra om min stackars mugg till en Chelsea-mugg. Jag tog genast med den in i fikarummet och slet av pappret, sedan diskade jag den, utifall den skulle känna något av pappret. Nu är den tillbaka i sitt sanna jag, som en Liverpool-mugg, men det var nog en jobbig upplevelse för den. Jag vet inte vem som utförde detta hemska dåd, men jag har några misstänka och jag ska göra mitt bästa för att få till en passande hämnd.

Dagens låt: Per Persson och Love Antell - Spring Ricco, akustisk duett, kanon.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home