Monday, March 30, 2009

Cash is King och andra festligheter

Det har varit en ganska hektisk helg, därför har jag inte riktigt haft någon tid att uppdatera här. I fredags var jag och Malin på spelning här i Gävle, det var ett coverband som spelade, men ett bra coverband. Egentligen skulle man väl egentligen kalla det ett hyllningsband, artisten man hyllade var Johnny Cash. Gruppen hette Cash is King och spelade enbart låtar av denne countrylegend, man gjorde det med en uppsättning som påminde om den som Cash använde och man hade en sångare med en röst som inte var helt olik den som the man in black hade. Det blev en underhållande spelning med mycket bra musik.
I lördags hade vi fest för syster. Hon fyller 30 år om två veckor och nu var det dags att fira henne. Som tack för den överraskningsfest jag fick av henne när jag fyllde 25 hade vi ordnat en liknande för henne nu också. Hon var på väg hem till mig och Malin i tron att han skulle på middag, men så blev det inte. Jag mötte upp henne på vägen, med en tvättpåse. Hon trodde att hon var på väg in i en tvättstuga för att möta Malin, som vek tvätt, när hon i stället kom in i en festlokal som var fylld med hennes vänner. Hon blev minst lika grundlurad som jag blev den där kvällen för två år sedan. Jag hade smidit mina lögner för att lura henne i ett par månader och allt föll väl på plats när det var dags att sätta dem i verket. I lokalen hade vi dukat upp mat, tårta och andra godsaker och det hela blev en mycket lyckad afton. Jag ska försöka få ut lite bilder här längre fram, så att ni får se min systers smått överraskade min när hon intog lokalen.

Dagens låt: Johnny Cash - I walk the line
As sure as night is dark and day is light
I keep you on my mind both day and night

0 Comments:

Post a Comment

<< Home