Tuesday, March 24, 2009

Surväder

I helgen var det kanonväder här i Gävle. Det var så pass bra väder att jag tog fram min sommarjacka och mina sommarskor att använda när jag var utomhus. Igår när jag skulle börja jobba hade tempen gått ner lite grand, så jag tog min vinterjacka, men sommarskorna tyckte jag att jag kunde kosta på mig i alla fall. Det fick jag bittert ångra. Under förmiddagen började plötsligt snön att komma och den ökade och ökade ju längre dagen gick. När jag skulle bege mig hemåt hade det blivit ett riktigt surväder, det var blött, snöigt och kallt.
Idag har survädret tagit ett steg till, det vräkte ner snö när jag gick till jobbet i morse. Det fick bli vinterkängorna och min allra varmaste vinterjacka. Det som kändes som vår i förrgår känns nu som högvinter och det var inte direkt något som man hoppades på.
Å andra sidan, efter 4-0 mot Real, 4-1 mot United och 5-0 mot Aston Villa kan jag inte gärna sitta och klaga över att vädret inte är som jag önskar.
Igår kom Fleet Foxes skiva hem till oss med posten, den var välkommen. Jag vet inte riktigt varför jag inte köpt den här skivan tidigare, jag har inte ens tagit mig för att lyssna på dem. Nu har jag i alla fall tagit tag i det och det är jag nöjd med. Förhoppningsvis dyker Florence Valentins skiva upp inom kort också, då kommer jag att ha en hel del ny, bra musik att lyssna på. Trevligt, trevligt.

Dagens låt: Fleet Foxes - He doesn´t know why, mycket bra skiva det här.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home