Friday, March 27, 2009

Våffeldag

Det var ju våffeldag i veckan som gick, jag hoppas verkligen att det inte är någon som missat det. För min del blev det två omgångar med våfflor, både hemma och på jobbet. Det var väldigt skönt att upptäcka att man hade riktigt våfflor på mitt nya jobb, på mitt förra fick man tjocka och torra som inte smakade någonting alls. För att de skulle vara goda fick man fylla tallriken med sylt och på så sätt få till en söt smak, som gjorde att man glömde hur torrt och tråkigt det egentligen var. Här var det i stället riktiga våfflor som låg och väntade på en när man kom ner till matsalen för att fylla på i magen, man serverade soppa också, men av den blev det inte mycket taget när det fanns stora mängder av våfflor. Som lärare kände jag mig manad att föregå med gott exempel och ta en tallrik soppa innan jag satte i mig de riktiga godsakerna, men för eleverna blev det mest våfflor. De var helt okej, kanske inte som att äta nygräddade hemma, men nog levde de upp till förväntningarna i alla fall.
Den andra omgången våfflor fick jag i mig sent. Jag, Malin och Ronnie åkte upp till Hemlingby och sprang slingan när jag kom hem från jobbet, när vi gjort det åkte jag och Malin ut till stallet för att kolla till hästen. Vi var inte hemma och duschade förrän klockan blivit nio, men det hindrade oss inte ifrån att äta våfflor, är det våffeldag så är det. Den hemmagjorda varianten är tveklöst godare än någon annan variant och det bevisades än en gång den här dagen. Frasiga våfflor med honung, det satt inte helt fel kan jag säga, även om det gjorde att löprundan inte kändes lika hurtig längre.

Dagens låt: The Jesus & Mary chain - Sometimes always, bättre sent än aldrig att upptäcka högkvalitativ musik.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home