Monday, March 30, 2009

A Camp till Borlänge

Peace & Love blir bara bättre och bättre, en hel del riktigt bra band och idag blev bandlistan än mer spännande. Anledningen till det är bokningen av Nina Perssons A Camp. Jag har aldrig sett dem tidigare, men jag gillar båda skivorna skarpt. Den här bokningen innebär att fyra av Sveriges fem bästa kvinnosångröster finns samlade i Borlänge på festivalen. Förutom A Camp kommer ju också Laleh, Sophie Zelmani och Hello Saferide att spela, det är bara Stina Nordenstam som saknas för att göra samlingen komplett.
Det finns fortfarande några band som jag skulle vilja få till festivalen, även om det ser väldigt bra ut redan. Några svenska band som jag vill ha till Borlänge är:
Florence Valentin - Love Antell är redan på plats, eftersom Perssons Pack spelar, så det kan inte behöva krävas så mycket jobb för att få till en spelning med det här bandet. Att man dessutom har gjort ett av årets mest spännande album borde få festivalen att se till att de spelar.
Nordpolen - Om Florence Valentin gjort ett av årets mest spännande album gjorde Nordpolen detsamma i fjol. Svenskspråkig musik av hög kvalitet som borde vara given på festivalen.
Franke - Jag såg det här bandet i Arvika när de precis släppt sin första skiva, jag var för trött för att förstå deras storhet då och det ångrar jag verkligen. Nu har de släppt nytt och borde vara möjliga att få till Borlänge, om jag fick bestämma vore det hög prio på den bokningen.
Att jag vill ha dit Weeping Willows också behöver nog knappast nämnas, men de kommer nog inte att göra några spelningar i sommar så det känns ganska osannolikt.
Även om inga av de här tre banden dyker upp på festivalen så kommer det att bli tre dagar fullspäckade med grym musik, jag ser redan nu fram emot besöket i Dalarna.

Dagens låt: Jesus & Mary Chain - Head on, idag kom skivorna jag köpte på tradera, ljuv musik.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home