Monday, March 02, 2009

Serier och filmmaratonproblem

Efter ett ganska långt uppehåll är jag och Malin igång med Heroes igen. Vi hade kommit fyra avsnitt in i den senaste säsongen när vi hoppade över till Dexter och därför har vi inte kunnat börja titta igen förrän nu. Det är roligt att återse alla, säsong tre har verkligen inletts intressant. Jag gillar att Sylar får ta stor plats, speciellt nu när man inte riktigt vet var man har honom är det spännande att se hur hans del i historien tar sig. Det är många vändningar hit och dit och det är säkert flera av karaktärerna som kommer hinna med att byta sida flera gånger innan det hela är över. Hur som helst ska det bli spännande att se fortsättningen och jag tror inte det kommer att dröja speciellt många kvällar innan vi avslutat säsong tre av den här förträffliga serien. Det som står i kö när Heroes är färdigt är True Blood, jag har hört många positiva åsikter om den här vampyrserien och nu är det på tiden att se om de åsikterna är befogade.
Jag och Malin har annars planerat att ha ett Hitchcock-maraton ganska snart, men de planerna blev framskjutna igår när vi förlorade en auktion på tradera med en dvd som innehöll Fåglarna och Psycho. Jag har faktiskt inte sett någon av Hitchcocks filmer och jag känner själv att det är lite illa. Nu blir det till att leta upp någon bra box att införskaffa, på ginza fanns det ingen som kändes rätt, bara till att leta vidare.

Dagens låt: Perssons Pack - Tusen dagar härifrån, mycket bra låt där även Jakob Hellman gästspelar. Hittar ingen text på nätet tyvärr.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Fåglarna och Psycho är riktiga klassiker, speciellt den sistnämnda, slutet på den är ruskigt otäckt och spännande än i dag :)

LIV

5:00 AM  

Post a Comment

<< Home