Thursday, February 26, 2009

Vinst på Bernabeu

Igår var det dags för den första av två åttondelsfinaler i champions league mot Real Madrid. Jag var nervös innan matchen, vi har inte direkt övertygat på sistone och Real kommer från sin bästa period på mycket länge, dessutom spelade vi på bortaplan. Det var dock en fröjd att se oss spela igår, kanske inte någon bländande offensiv, men det hade jag inte väntat mig, vi spelade däremot en helt prickfri defensiv och lät inte Real skapa någonting alls. Med tio minuter kvar lyckades vi också sätta ett segermål, Yossi Benayoun, av alla, nickade in en frispark från Aurelio och gav oss ett mycket bra utgångsläge inför returen om två veckor. Att slå Real borta utan Gerrard och med en halvskadad Torres är imponerande och det bevisar än en gång att vi inte är det enmannalag som många vill påstå. Returen kommer garanterat att bli en nervös tillställning, men nu har vi övertaget och gör vi en lika bra insats som igår kommer Real att få det väldigt svårt.
Idag är det dags för en annan viktig, men kanske inte lika nervös, match, nämligen Brynäs-Timrå. Om Brynäs lyckas ta poäng ikväll blir det slutspel och det vore roligt. Jag ska på matchen tillsammans med pappa och Malins pappa. Det var ett tag sedan jag var till Halstablettshallen, så det ska bli skoj att se om laget blivit bättre.

Dagens låt: Glasvegas - Geraldine, förbannat bra.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home