Wednesday, February 25, 2009

Totoro

Igår såg jag och Malin klart Min granne Totoro. Vi har sett den i omgångar eftersom vi varit för trötta på kvällarna för att se en hel film, det kanske får det att låta som om den här animerade filmen av Miyazaki är tråkig, men det är den inte. Jag tyckte det var lite segt i inledningen, där det mest var barn som sprang runt och skrek, men när Totoro kom in i handlingen blev det hela mycket mer intressant. Totoro och kattbussen är karaktärer som man blir på gott humör av att se, speciellt Totoro, när man ser honom kan man inte låta bli att le.
Jag har inte sett någon av Miyazakis filmer tidigare, även om jag har varit sugen av att se både Det levande slottet och Spirited away, så jag visste inte riktigt vad jag skulle vänta mig. Det var i alla fall en mysig stämning genom hela filmen och den var väldigt snyggt gjord. En fantasifylld film som blev glad av, Min granne Totoro är något som jag kan rekommendera.
Igår kom ännu ett band till Rockweekend i Kilafors, den här gången var det WASP som bokades. Det kommer bli en rejäl tillställning på min gamla tennisplan i sommar också, riktigt roligt. Jag ska se till att ta mig dit åtminstone en av dagarna, det är inte riktigt min musik, men när det händer något i Kilafors måste man ju ställa upp.

Dagens låt: Glasvegas - Fuck you it´s over, otroligt bra låt det här. Hypen kring det här bandet var verkligen befogad.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Spirited away är riktigt bra även Laputa: Castle in the Sky från -86. Har inte sett Totoro men enligt min kusin ska den vara en av de sämre av Miyazaki.
Så då har du/ni bara bra saker att se fram emot :)
/LIV

3:24 AM  

Post a Comment

<< Home