Friday, February 27, 2009

Perssons Pack

Idag gjorde jag något jag inte gjort på ganska länge, nämligen köpte en skiva i en skivaffär. Oftast brukar jag göra mina köp på internet, men nu när jag insett att det faktiskt finns en helt okej affär med skivor här i stan kunde jag göra ett undantag från mina vanor.
Skivan jag köpte var comebackskivan med mina hembygdsfavoriter Perssons Pack. De är ganska nya för mig, när jag växte upp och de var som störst såg jag mest på dem som gubbmusik. Nu på sistone har jag börjat inse att det faktiskt är riktigt bra, om det betyder att jag hade fel när jag var liten eller att jag börjat gilla gubbmusik låter jag vara osagt. Hur som helst är det en mycket bra skiva, Öster om Heden, och det ska bli mycket intressant att se bandet lite på Peace & Love i sommar. Trots att jag härstammar från samma område som Persson har jar aldrig sett bandet live, man brukar spela i Bollnäs på juldagen, men jag har aldrig gått. Om jag vetat tidigare vad jag vet nu, alltså att de är bra, hade jag nog besökt deras spelningar i stället för att trängas bland fullt folk på Tranan under mina sista juldagar i Bollnäs. Förutom mitt skivinköp har jag också hunnit med en sväng på gymmet idag, faktiskt mitt femte pass den här veckan, så jag är riktigt nöjd med min insats. Nu börjar det bli dags att ta tag i det jobb som jag plockat med mig hem för att få gjort under ledigheten.

Dagens låt: Perssons Pack & Annika Norlin - Stenad i Stockholm, mycket bra duett från den nya skivan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home