Saturday, February 28, 2009

TV-spel

Jag spelar inte speciellt mycket tv-spel längre, sedan jag slutade med CM spelar jag spel över huvud taget mycket sällan. Igår var jag dock hemma hos Feg-Per och testade det senaste NHL-spelet. Det har hänt en del med de spelen sedan EA Hockey. Jag och David brukade spela EA Hockey och NHLPA Hockey 93 hemma hos honom på hans Sega Megadrive när vi var små, då var det otroligt häftigt. Det mest trovärdiga hockeyspel jag spelat innan det var Blades of steel på mitt åttabitars och även om det också var roligt höll det inte samma klass som spelen till SEGA. Vi kunde sitta i timmar och spela och tröttnade aldrig. När vi spelade NHL skulle vi båda vara Los Angeles Kings, förstafemman med Rob Blake, Paul Coffey, Luc Robitaille, Wayne Gretzky och Jari Kurri kommer jag nog aldrig att glömma. Det har hänt en hel del med NHL-spelen sedan 1993, varje år kommer det ett nytt spel med små justeringar från de tidigare, men det kommer aldrig att komma en uppdatering som gör att det känns så nyskapande som det gjorde första gången man satt där vid NHLPA-hockey och kunde välja bland riktiga namn i en riktig liga, i stället för att välja mellan smala eller tjocka spelare, som man gjorde i Ice-Hockey, som jag spelade innan.
Nu är mitt sportlov snart slut, i övermorgon är det dags att börja jobba igen. Jag känner mig dock riktigt utvilad nu, lovet var välkommet och har gjort gott, nu är det bara att köra igen.

Dagens låt: Perssons Pack - Ikväll tar vi över stan
Jag vill vara din Bonnie, vill du vara min Clyde
Ikväll tar vi över stan
Från Renbron till Schenströmsplan

0 Comments:

Post a Comment

<< Home