Friday, February 20, 2009

Sportlov

Igår hade vi friluftsdag. Från början var det tänkt att jag skulle vara med och hålla i curlingen, men pga lärarbrist fick jag byta. Jag fick i stället agera David Hasselhoff, alltså badvakt. Nu var det inte på en strand vi badade, utan på ett äventyrsbad i grannkommunen. Badning är inte min grej, varken utomhus eller inomhus, så därför höll jag mig vid sidan av bassängen i stället. Där, vid sidan av bassängen, drack jag den vidrigaste koppen kaffe som jag smakat på mycket länge. För femton kronor fick man en plast mugg med kaffe som inte smakade annat än varmvatten. Det var varmt och fuktigt i badhuset, alltså väldigt sövande, så det var tur att de ordinarie badvakterna blåste i sina pipor ibland så att man vaknade till. Det var ändå en ganska bra dag där vid vattnet, lagom avkoppling på vägen mot lovet. Nu har jag precis haft min sista lektion och ska strax packa ihop och gå hem, det ska bli skönt med lite vila nu. I helgen väntar först en lite försenad födelsedagsfest, i morgon är det dags för konsert igen, nu är det Freddie Wadling som gäller och det ska bli oerhört spännande. Jag såg honom för några år sedan och då var det riktigt bra, jag hoppas på något liknande i morgon. Innan spelningen ska jag och Malin bjuda våra föräldrar på middag, jag ska tillaga hjortstek för första gången i mitt liv, får se hur det går.

Dagens låt: Freddie Wadling - Alla har glömt, jag ser fram emot morgondagens spelning.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home