Sunday, February 22, 2009

Freddie


Vad gjorde pappa, mamma, syster...

...Ronnie...

...Malin och jag(som inte var så trött som jag ser ut) på Spegeln igår?

Jo, Freddie Wadling var i stan och det vill ju ingen missa. Det var andra gången jag såg honom här i Gävle och han levde upp till mina högt ställda förväntningar.

I pausen passade jag på att utöka vå skivsamling, Jag är monstret borde ha funnits där för längesen.

Wadling har en röst som inte går att motstå. Han gjorde bl.a en underbar version av Radioheads Creep och en utomordentlig Alla har glömt. Förutom flera covers bjöd han på det bästa från den senaste skivan, tyvärr inget från den förra. Wadling live är en speciell upplevelse, det är inte många artister som sitter på en stol med texterna i knäet och ändå klarar av att trollbinda en hel publik, men det gör Freddie.

Dagens låt: Hederos & Hellberg - Together in the darkness, är det inte dags för comeback snart?

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

This comment has been removed by a blog administrator.

11:00 AM  

Post a Comment

<< Home