Thursday, January 15, 2009

Debut

Idag har jag tagit en promenad med lillebror, altså Plummer. Han är just nu inneboende hos Ronnies mamma i två dagar, eftersom mina föräldrar rest till Göteborg en sväng. Jag tog ut en friskvårdstimme och åkte iväg för att gå med honom. När jag kom till Ronnies mamma fick jag en hundbajspåse av hennes, utifall Plummer skulle få för sig att göra ifrån sig. Nu är jag en ganska kräsen person och vet inte riktigt varför jag tog emot påsen, jag hade inga som helst planer på att plocka bajs. Det visade sig vara tur att jag trots allt tog med den.
Efter att ha vandrat runt lite på området där jag hämtade lillebror tog vi en tur in mot centrum. Vi hade precis kommit in på en av de mest trafikerade gång- och cykelvägarna när Plummer stannade till. Mitt i vägen satte han sig sedan på huk och tryckte ur sig en rejäl hög av den vara som ska ner i hundbajspåsar. Jag har aldrig tidigare plockat hundbajs och jag trodde aldrig att jag skulle vara med om att göra det heller, men när jag såg den där högen mitt i cykelvägen insåg jag att det nu skulle bli första gången. Det gick inte att lämna kvar, då skulle halva Gävles cyklister svära över mig under eftermiddagen och det kändes inte helt rätt. Plummer väntade snällt medan jag plickade upp hans hög, sedan satte vi hög fart mot närmaste papperskorg och slängde påsen. Jag måste erkänna att jag var ganska nöjd med själv när jag smällde igen locket, det här var ett stort steg för mig.

Dagens låt: Morrissey - Goodbye will be farewell, från den underbara Years of refusal, som går varm i mina öron.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home