Wednesday, January 14, 2009

Handkrämsproblem

Igår kväll blev jag lite frustrerad. Jag var på väg att lägga mig och skulle bara hälla upp ett glas vatten innan jag skulle ta min plats i sängen. Vi har alltid en flaska vatten i kylen, på så sätt slipper vi spola vatten för att få kallvatten snabbt, den flaskan tänkte jag ta mitt vatten ur. Jag tog ut den ur kylskåpet och försökte skruva av korken, då insåg jag att jag gjort något dumt. Innan jag skulle göra i ordning vatten hade jag smörjt in händerna med handkräm, det medförde att det nu var omöjligt att få något som helst grepp om korken till flaskan. Jag försökte envist en liten stund innan jag rev av en bit hushållspapper och försökte med hjälp av den, det gick sådär. Efter ett par minuter fick jag i alla fall tillräckligt bra grepp för att få bort korken och hälla upp vatten, flera minuter senare än planerat. Tydligen är min handkräm väldigt långtorkande, för i morse råkade jag ut för samma problem. Mina flingor var slut och jag skulle öppna en ny förpackning. När jag fått upp förpackningen skulle jag dra upp påsen i där flingorna ligger, det var svårare än vanligt. Precis som kvällen innan fick jag inget grepp, i stället gled bara fingrarna av. Till slut fick jag nog och tog ett rejält grepp med båda händerna och rev, öppningen blev kanske inte lika bra som den brukar bli, men det går i alla fall att hälla flingor ur den.
Det är väldigt skönt med handkräm på vintern, men problemen den medför är rätt irriterande.

Dagens låt: Oasis - I´m outta time
In my heart you'll grow
And that's where you belong

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Handkräm? Hoppas nagellacket klarade sig i alla fall! :-)
//Torr-hud-är-sexigt-Franken

8:37 AM  
Anonymous Anonymous said...

Har du funderat på att skriva sketcher i Hipp Hipp..."Dagens I-lands problem" sketcherna tänker jag främst på....:))))

2:28 PM  

Post a Comment

<< Home