Thursday, January 08, 2009

Ombytta roller

Jag och min syster är lika varandra på många sätt, men vi är också olika på en hel del sätt. En sak som alltid skilt oss åt är sport och träning. Jag har varit sportintresserad hela mitt liv, alltid tittat på sport och tränat olika idrotter. Det mest idrottsinriktade min syster gjort är att marschera med sin orkester, visst, hon spelade fotboll under ett par år också, men det var nog inte någon allvarlig satsning från hennes sida. Man skulle kunna säga att det nu börjar bli ombytta roller på den här fronten, det är fortfarande jag som tittar mest på sport, men när det gäller utövande börjar min syster att komma ikapp mig. Härom dagen var vi tillsammans till gymmet och tränade, jag körde i en knapp timme och bestämde mig sedan för att jag var klar. Det kändes onekligen lite konstigt att syster då stannade kvar för att springa tio minuter extra på ett av löparbanden. En anledning till att hon ligger i nu är att hon har fått äran att ha en friskvårdsblogg på sin tidnings hemsida, där hon går igenom hur hon tränar och sånt, hon är dessutom väldigt envis och har nu bestämt sig för att komma igång med träning. Själv har jag blivit lite latare, igår hade jag t.ex tänkt träna, men när jag insåg att mitt paket från ginza kommit, med både ny musik och nya filmer, ändrade jag mitt beslut. Nytt försök idag, jag har till och med sakerna liggandes i bilen nu, så det vore illa om jag inte orkade mig i väg till gymmet.
När jag stannade hemma från träningen igår hann jag också med att se lite på grammisgalan. Inte speciellt spännande i år, men nog var det lite obehagligt att se ett band som EMD plocka hem en grammis för årets låt.

Dagens låt: Loney, dear - I love you(in with the arms)
keeping me calm, keeping me calm like you do, I love you, I love you, keeping me calm.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home