Tuesday, January 13, 2009

The Jam

Härom veckan gjorde jag och Malin en jättebeställning från ginza, filmrean bjöd på en hel del spännande. En av sakerna jag beställde var en dvd med Paul Weller, den första delen av den var det bästa med The Jam. Det är få grupper som har gjort så mycket bra musik som de gjorde. Ju mer man lyssnar desto mer övertygad blir man om deras storhet. Jag tänkte bara se hur kvaliteten på filmen var igår när jag satte mig ner, men det slutade med att jag såg drygt tio videor. Det var lite synd att det inte var någon livespelning med, vissa av klippen var från tv-shower och man spelade ganska tydligt playback, men det var ändå roligt att se dem. Jag har inte så värst många musik-dvder i min samling, men jag är väldigt nöjd över att det här är en av dem jag köpt.

Dagens låt: The Jam - Modern world, riktigt, riktigt bra

0 Comments:

Post a Comment

<< Home