Sunday, December 14, 2008

Tor Siback

Igår var hela CSKA med respektive samlade ute hos herr och fru RajRaj för att fira lucia, med glögg, skumtomtar och paketbyten. Vi blev ett rejält gäng som samlades och det var en mycket trevlig afton. En del i kvällen var en femkamp, där vi var indelade i tre lag och fick kämpa om fina priser. En av grenarna var en ordlek. Vi fick en lista med 16 namn, man skulle sedan kasta om bokstäverna i dessa och få till olika maträtter på julbordet. Mitt lag gick bra i grenen, med en minut kvar hade vi bara tre namn att lösa och jag satt och stirrade på Tor Siback. Någonting med ost tänkte jag att det borde vara, men längre kom jag inte i min lösning. När resultatet redovisades fick vi veta att det blev en delad förstaplats mellan vårt lag och Den Gamle Frankens lag, men hade jag lyckats lista ut att det skulle vara ostbricka hade vi stått som vinnare i denna prestigefyllda gren. Det blev inte bättre av att Den Gamle Frankens lag vann hela tävlingen, jag lyckades dock få pris ändå. Jag stod och såg lite ledsen och besviken ut när man delade ut priser, så jag fick en isskrapa och en isskrapehållare till bilen som tröst. Det ska ändå tilläggas att det kan ha varit fusk inblandat i tävlingen, det kan inte vara en tillfällighet att Den Gamle Frankens lag vinner när Pokervinstförstöraren är tävlingsarrangör.
Idag spelar vi vår sista innebandymatch innan juluppehållet, så vi får se om gårdagens övningar var bra uppladdning, en vinst i eftermiddag ger oss ett bra läge inför serieavslutningen.
2-2 mot Hull, det är bedrövligt.
Mjölkchokladpralin till frukost tack vare Malinkalendern är underbart. Bara tio klappar kvar till julafton nu.

Dagens låt: Nick Cave - Nature boy
She moves among the flowers
She moves something deep inside of me

0 Comments:

Post a Comment

<< Home