Thursday, December 11, 2008

Luciatåg

Lucia närmar sig nu och i morgon är det dags för luciatåget på jobbet. Det ska bli intressant att se hu traditionerna ser ut på mitt nya jobb, jag hann med att se två luciatåg på mitt förra och det var väldigt mysigt. Det är trevligt med luciatåg, så länge man får lyssna till dem och slipper vara med själv. När jag gick i sexan var det min klass som skulle sköta tågandet på skolan och då hade man inget val, alla skulle vara med. Min klass bestod av 12 killar och 8 tjejer. Någon kläckte den geniala idén att tjejerna skulle komma in först och sjunga ett par låtar själva, sedan skulle vi killar vandra in och sjunga två låtar själva, innan vi skulle avsluta tillsammans. Det kanske låter som en rolig idé, men inte när man har hört hur tolv målbrottsplågade pojkar låter när det ska få ur sig Lusse lelle. Vi klampade in i hallen i våra stiliga stjärngossestrutar och brölade ur oss det som skulle föreställa en jullåt. Det är det senaste luciatåg jag varit med i och det är med all sannolikhet också det sista. Jag förstår inte riktigt hur man kunde tro att det skulle låta fint och mysigt när vi sjöng alla grabbar tillsammans, det mest musikaliska vi sysslade med var att jubla till mål på fotbollsmatcherna och vi var, som sagt, på väg in i målbrottet allihop. Min gissning är att det var sista gången man testade att ta in tjejerna och killarna var för sig i ett luciatåg på min gamla skola.

Dagens låt: Ryan Adams - Desire
My one and only

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

det var min all time-luciatåg-favorit. gud vad det var roligt.

3:56 AM  

Post a Comment

<< Home